Учасники Всеукраїнського семінару МАН обговорили з фахівцями з геології особливості підготовки досліджень у відділенні наук про Землю
Як допомогти юному досліднику обрати актуальну наукову тему? Як правильно визначити об’єкт та предмет дослідження? Чому важливо акцентувати увагу на науковій новизні і доцільності проведених робіт для науки? Про це йшлося на Всеукраїнському семінарі «Основні напрями досліджень будови мінералів та гірських порід у науково-дослідницьких роботах учнів МАН». Своїм досвідом із 26 вчителями з 22 областей та столиці України ділилися провідні науковці-геологи країни. У роботі семінару взяла участь Олена Іщенко, учитель Іваньківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Іваньківської сільської ради.
Гостинними господарями заходу були доктори геологічних наук, професори Володимир Михайлов і Віктор Огар з Навчально-наукового інституту «Інститут геології» Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Їхнє бачення організації роботи з вивчення будови мінералів та гірських порід юними дослідниками Малої академії наук нотували і конструктивно обговорювали учасники заходу. А ще освітяни мали змогу ознайомитися з мінералами та їх кристалічною структурою під час майстер-класу з поляризаційними мікроскопами у кабінеті петрографії під керівництвом доктора геологічних наук, професора Олександра Митрохина.
Кожна доповідь науковців на семінарі складалася з практичних порад, наприклад: кандидат географічних наук Роман Спиця пропонував звернути увагу на доцільність вивчення рельєфу, як ключа до пізнання еволюції літосфери; кандидат географічних наук Сергій Дорошкевич підказав чимало можливих тем науково-дослідницьких робіт, пов’язаних з палеогеографією і четвертинними відкладами; а завідувач відділення наук про Землю Київської Малої академії наук Зінаїда Курлова поділилася секретами залучення дітей до навчання, особливостями проведення літньої практики та співпраці з науковими установами. Умови виникнення і поширення мінералів та гірських порід презентував у геологічному музеї університету його директор, доктор геологічних наук, професор Віктор Нестеровський.
Учасники семінару взяли для повсякденної роботи багато порад науковців. Головна з них – не соромитися консультацій зі спеціалістами, які завжди відкриті для комунікацій з учнями і вчителями.